-

BeaM

Depolonizacja Krystyny Skarbek, szpiegowskie zegarki i afera z Elżbietą Zawadzką

Miałam tę notkę zamieścić równo miesiąc temu, kiedy w BBC News ukazał się zadziwiający artykuł, ale pochłonęły mnie inne sprawy i dzisiejsza uwaga Gabriela o agentce Skarbek podziałała jak katalizator. Chodzi o ten materiał:
https://www.bbc.com/news/uk-england-london-67298675

Czy to przypadkiem nie jest moment, w którym zaczyna się utrwalać w powszechnej świadomości „ulubioną agentkę Churchilla”, pisząc o niej wyłącznie per Christine Granville? Nie ma już Krystyny Skarbek, jest Christine Granville „znana jako” Krystyna Skarbek. Właściwa tożsamość tej kobiety, jej polskie imię i nazwisko pada w tym artykule tylko raz.

WTF! Może trzeba by napisać do szanownego autora, a najlepiej od razu do BBC i zażądać jakiejś korekty? Może zainteresować jakichś krewnych hrabiny Skarbek takimi manipulacjami? Artykuł opisuje przecież nie tylko jej szpiegowskie przygody, ale i resztę życia. Gdy skończyła jako sprzątaczka na statkach pasażerskich i szorowała kible, robiła to też jako agentka Grandville?

Nawet w angielskiej Wiki jeszcze wciąż funkcjonuje jako Skarbek, na grobie też widnieje to nazwisko jako pierwsze (Granville jest drugiem członem). Ale to pewnie do czasu…

Nie uwierzycie, co wyskakuje w Google’u na hasło Christine Granville jako pierwsze. Otóż damskie zegarki. Powstała bowiem marka o identycznej nazwie jak pseudonim naszej agentki i jawnie się na jej historii lansująca.

https://christinegranville.pl/

Właścicielem marki jest Grupa Unimot, gigant paliwowo-energetyczny, zaś za marketing zegarków marki Christine Granville i sieć stacji paliw Avia odpowiada ta oto pani (ufam, że zdjęcia nie stworzyła AI):

https://rocketspace.pl/kulisy-pracy-marketera-32/

Gdyby było tak, że spece od zegarków wynajmują dziennikarzy do tak zawoalowanego artykułu sponsorowanego wrzuconego na jedynkę BBC, to trza by im było pogratulować fantazji.

Ciekawiłoby mnie, co na to taką brytynizację Skarbek mówi angielska autorka jej biografii Clare Mulley, której książka „The Spy Who Loved” przyczyniła się do rozsławienia tej postaci. Kreuje się na wielką przyjaciółkę Polski. Miałam nawet do niej napisać przez FB, ale zniechęciłam się. Kiedyś napomknęła o tym, że Skarbek doświadczyła w przedwojennej Polsce antysemityzmu (była w połowie żydowskiego pochodzenia). Pomyślałam, że ona musi takie rzeczy pisać, bo to gwarantuje jej karierę. Tę zaś opiera na czerpaniu całymi garściami z gotowców, jakimi są biografie Polaków, a przede wszystkim Polek, których losy wojenne związane były z Wielką Brytanią. Ma archiwa pełne zadziwijących historii i masę wolontariuszy chętnych do pomocy w researchu. W tym roku szykuje biografię Elżbiety Zawadzkiej, kurierki AK, grzejąc temat od miesięcy, a premiera ma być w maju. Czy w konsekwencji działań promocyjnych nasza Elżbieta też zostanie przerobiona na stałe na Elisabeth Watson vel Elise Riviere vel Elisabeth van Braunung? Bo ta bohaterka miała przebogaty arsenał pseudonimów. Ale jest rzecz gorsza. Mulley zrobiła z niej „agentkę”

https://www.amazon.pl/Ksi%C4%85%C5%BCki-Clare-Mulley/s?rh=n%3A20657313031%2Cp_27%3AClare+Mulley

To zdążył już oprotestować twórca największej bazy informacji o cichociemnych i opisał w tym jakże gorzkim tekście:

https://elitadywersji.org/lans-na-klamstwach-po-trupach/?fbclid=IwAR2hRsSdeolUuM7VUkLVTye6BNBz4KNfCxmLdIEhjLjHD7F6JrMloAm8h24

Autor pisze tam m.in.

Przede wszystkim Elżbieta Zawacka nie była agentem, nie była też Cichociemną. Sformułowanie „agent” odnosi się zapewne do rażąco błędnego przekonania, iż Cichociemni rzekomo byli agentami SOE. Otóż – jako jedyni – NIE BYLI, byli żołnierzami Armii Krajowej w służbie specjalnej, byli rekrutowani, szkoleni oraz ekspediowani do okupowanej Polski przez Oddział VI (Specjalny) Sztabu Naczelnego Wodza. Ani przez chwilę nie podlegali SOE.

Proponuję skontaktować się np. z dr Andrew Hann z English Heritage, który rok temu po mojej interwencji był uprzejmy sprostować nieprawdziwą informację dot. Audley End, jakoby Cichociemni byli „agentami SOE”.

Mamy więc to, co mamy. Brytyjczycy piszą nam historię, korygując ją oczywiście wedle swojej doktryny, a my możemy co najwyżej poszczekać sobie pod drzwiami, których nikt nie zamierza otwierać. Trzymam jednak kciuki za interwencję pana Zająca, wnuka Cichociemnego. Może szanowny wydawca wraz z Clare Mulley popracują współnie nad zmianą tytułu. Do maja jest jeszcze trochę czasu.  



tagi: bbc  krystyna skarbek  clare mulley  christine granville  elżbieta zawadzka 

BeaM
7 lutego 2024 22:00
56     1621    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

MarekBielany @BeaM
7 lutego 2024 22:28

na przystanku jest taki plakat o dziewczynach z szyframi.

 

Poważne firmy to firmują.

 

Brak słów.

 

dobranoc

 

P.S.

muszę wstać wcześniej, ale nie będę się ścigał.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM
7 lutego 2024 22:48

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BeaM
7 lutego 2024 22:50

Dziewczyna miała ADHD, temperament, uwielbiała ekstremalne sytuacje, więc można powiedzieć, że żyła jak chciała. W czasie pokoju pewnie by się zanudziła zmieniając mężów i kochanków albo zginęła podczas wariackiego rajdu samochodowego lub spływu w beczce z jakiegoś znanego wodospadu. Tym niemniej Anglicy - mając przed sobą taką szaloną osobę - po prostu swoim zwyczajem wycisnęli ją jak cytrynę i nasłali mordercę. Myślę, że było to zabójstwo na zlecenie.

Trudno wymagać od autorów angielskich, by podkreślali jej polskość. Bo niby, po co? To zadanie powinno należeć do naszego Ministerstwa Kultury i tej dziwnej Fundacji Narodowej.

Ile książek powstało o naszej bohaterce? Widzę dwie. https://ksiegarniamiles.pl/sklep/historia-od-1918-r/krystyna-skarbek-wciaz-tajemnicza-agentka/ i https://www.empik.com/krystyna-skarbek-krolowa-antyniemieckiego-podziemia-czy-zdrajczyni-molenda-jaroslaw,p1265052494,ebooki-i-mp3-p

A filmy, sztuki teatralne, seriale TV, komiksy?

Być może naszym wystarczy poklepanie po plecach, że Krystyna Skarbek była ulubioną agentką Churchilla. Bo nie posądzam ich o to, że wyciągnęli jakieś wnioski z losów powojennych super agentki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @ewa-rembikowska 7 lutego 2024 22:50
7 lutego 2024 23:34

Jasne, że nie chodzi o podkreślanie polskości, ale choćby używanie w artykule biograficznym właściwego imienia i nazwiska bohaterki. 
Fundacja Narodowa zamiast wydawania pieniędzy na jakieś rejsy (był jakiś taki absurdalny pomysł), to powinna zagospodarowywać te biografie. Że nie powstał jeszcze komks o Skarbek, to naprawdę dziwne. Ale pewnie Anglicy zrobią i na tym zarobią.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM
7 lutego 2024 23:45

Breitling... 

Szkoda ruszać.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MarekBielany 7 lutego 2024 23:45
7 lutego 2024 23:52

Mało się znam na zegarkach, za mało. :)

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 7 lutego 2024 23:34
7 lutego 2024 23:53

> Fundacja Narodowa zamiast wydawania pieniędzy na jakieś rejsy

Jest wiele tematow, ktore mozna by "sprzedac". Tak sobie mysle na przyklad o lwowskiej szkole matematycznej.
Amerykanie nakrecili "Oppenheimer", my moglibysmy "Banach".
Nie ma na swiecie matematyka czy fizyka, ktory nie zetknal sie z nazwiskiem Banach.
A wielu pewnie nie wie, ze to polski matematyk. Kiedys zagadalem dwoch niemieckich fizykow (wtedy jeszcze doktorantow) w temacie lwowskiej szkoly. Gdy powiedzialem, ze Stefan Banach to polski matematyk to byli bardzo zdziwieni.
 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @zkr 7 lutego 2024 23:53
8 lutego 2024 00:06

No właśnie, i nazwisko ma nawet łatwe do promowania :) Tymczasem tym jego krakowskim popiersiem można jeno straszyć dzieci

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 8 lutego 2024 00:06
8 lutego 2024 00:14

> Tymczasem tym jego krakowskim popiersiem można jeno straszyć dzieci

No, rzeczywiscie... :)
Ale w mojej prywatnej opinii byl to najwybitniejszy polski naukowiec XX wieku.

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 8 lutego 2024 00:14
8 lutego 2024 00:20

P.S. "najwybitniejszy" - oczywiscie jest to skrot myslowy.
Chodzi mi o wplyw na dziedziny naukowe.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @BeaM
8 lutego 2024 00:29

Tak, centrum świata, to ta wyspa, gdzie mieszkam właśnie. Ile razy o tym pisałem, trudno by zliczyć. Ktoś słuchał, inny nie. Jego sprawa.

A teraz dopiero się zaczyna w zasadzie. I w Polsce, jak najbardziej też. A na tej wyspie, od 1000 lat nic się nie dzieje. Nawet dzisiaj tutaj nudy na pudy. I dziać się nie będzie dalej. Ale w Europie kontynentalnej i w świecie, jak przez te 1000 lat się działo, będzie się dziać właśnie dalej i dalej ...

Zawsze jakieś cemtrum dowodzenia musi być. Było, jest i będzie nad Tamizą. Tak wyszło ☺

_______

zaloguj się by móc komentować

BeaM @zkr 8 lutego 2024 00:20
8 lutego 2024 00:48

Był też inny, ponoć naczęściej cytowany naukowiec polski w historii - Jan Czochralski, twórca metody otrzymywania monokryształów krzemu, bez których nie powstałby żaden mikroprocesor. Czy przeciętny człek o nim słyszał?

zaloguj się by móc komentować

zkr @BeaM 8 lutego 2024 00:48
8 lutego 2024 01:16

> Jan Czochralski

Tez swietny przyklad. Ale on pracowal za granica. Sklodowska-Curie podobnie. Ulam po doktoracie pracowal w USA.
Banach tworzyl w Polsce. Chodzi mi o to, ze w "krainie gdzie biegaja biale niedzwiedzie" ;) tez tworzono nauke na swiatowym poziomie.

Polecam historie Tadeusza Sendzimira.

> ponoć naczęściej cytowany naukowiec polski w historii

Tu jedna uwaga - Pani pisze o cytowaniach, natomiast Banach pojawia sie na kazdym kursie matematyki wyzszej. Jak napisalem, nie wyobrazam sobie absolwenta matematyki czy fizyki, ktory sie z tym nazwiskiem nie zetknal.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM 8 lutego 2024 00:48
8 lutego 2024 01:41

Pałacyk przy Nabielaka na Czerniakowie..

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @zkr 8 lutego 2024 01:16
8 lutego 2024 01:49

Banach to matematyka.

Lekko wyrugowana z różnych uczelni.

?!

Czochralski to krawiectwo, czyli jakby się nie śmiać materiałoznawstwo...

!

 

 

P.S.

@zkr

Ale on pracowal za granica.

 

Uważaj ! jak przejdziesz miedzę !

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BeaM
8 lutego 2024 01:53

Kurczę.

Oka nie można zmrużyć !

 

20240208 01:52 

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 8 lutego 2024 01:53
8 lutego 2024 02:01

Kiedy ranne wstają ...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM
8 lutego 2024 07:13

Ja czekam na film o szpiegach Abwehry w Londynie

zaloguj się by móc komentować

atelin @BeaM
8 lutego 2024 08:23

"...  (ufam, że zdjęcia nie stworzyła AI):"

Jako (m. in.) zawodowy fotograf obawiam się, że tak. Ewentualnie jakiś partacz dorwał się do Photoshopa. Ale tło, głębia ostrości i plamy na dolnej części ściany, zero światłocienia na twarzy oprócz totalnie skopanych kącików ust wskazuje mi jednak AI.

Ale na większą uwagę zasługuje kontekst: otóż pani dyrektor marketingu sporej firmy robi sobie fotę godną czołówki pornola, a w wywiadzie wypowiada się jak amatorska aktoreczka pornola o wchodzeniu na szczyty kariery.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM
8 lutego 2024 09:19

Niedługo się okaże, że wszyscy polscy bohaterowie, pracujący dla aliantów byli w połowie Żydami...:). Iwanow-Szajnowicz także...

Józef Mackiewicz opisał takie psychologiczne zjawisko, funkcjonujace zaraz po wojnie wśród Polaków na powojennej emigracji. Otóż każdy z nich na pytanie, co robił w czasie wojny odpowiadał, że był w obozie (nieważne czy koncentracyjnym, czy jenieckim czy w obozie pracy). Po prostu był taki silny terror psychiczny, stosowany wśród Polaków, że każdy kto spędził wojnę poza obozem hitlerowskim lub poza siłami zbrojnymi, był traktowany gorzej niż parias. J. Mackiewicz uważał, że to był krańcowy dowód zidiocenia tzw. "patriotycznego".

Stąd te "żydowskie pochodzenie" Skarbkowej i innych jest zapewne podobnie funkcjonujacym mechanizmem. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @BeaM
8 lutego 2024 09:37

Pisac komentarze sprostowujace pod artykulami zawsze warto, jesli ktos czuje sie na silach w jez.angielskim. Autor jakos dotrze, a i czytelnicy zauwaza. Prosby do redakcji rowniez mozna sprobowac.

Czy mamy jakichs dyzurnych dziennikarzy piszacych do bbc? Moze przez kogos takiego trzeba sprobowac.

Wczoraj ktos zamiescil artykul z bloomberga,  autorka, Polka mieszkajaca w Warszawie,  jest na uslugach obecnego rzadu i pisze "dla swiata".

(Mam nadzieje, ze poprzedni rzad tez mial swoich dziennnikarzy, ktorzy przebijali sie czasem z informacja..

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @zkr 8 lutego 2024 01:16
8 lutego 2024 09:47

Przestrzeń Banacha,przestrzeń polska,trójkąt Sierpińskiego,spirala Ulama (Projekt Manhattan) etc,etc.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 8 lutego 2024 09:37
8 lutego 2024 09:47

Na przykład jakich? I gdzie się przebili?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BeaM
8 lutego 2024 11:21

Londyn depolonizuje Krystynę Skarbek bo to jego zbójnickie prawo.

U nas - wiadomo. Państwo co prawda posiada atrybuty zewnętrzne państwowości, ale już nie wewnętrzne, bo tu alabo agentura, albo głupota, albo chytrość, albo koniunkturalizm.

Tym niemniej przecież miała jakąś rodzinę. Miała brata. Czy ta bliższa i dalsza jej rodzina nie interesuje się upamiętnieniem bądź co bądź oryginalnej krewniaczki?

Spojrzałam na biogram dziadka Krystyny.

Adolf Goldfeder (ur. 1836, zm. 30 maja 1896 w Warszawie) – polski bankier żydowskiego pochodzenia.

W 1860 założył bank, na co środki zebrał wygrywając na loterii. Prowadził go ze swym bratem Maksymilianem. Po śmierci Goldfedera bank przejęli jego synowie Bronisław i Józef. Bank został zlikwidowany w 1932. Goldfeder konkurował z innym wielkim żydowskim bankierem Warszawy Wilhelmem Landauem. Kredytował budowę Mareckiej Kolei Dojazdowej. Nabył współwłasność w zakładach produkcji narzędzi rolniczych Włochy.

Był żonaty z Różą z domu Heyman (1839–1923). Miał z nią dwóch synów: Józefa i Bronisława – honorowego konsula japońskiego, ożenionego z Jeanne, najstarszą siostrą André Citroëna[2] oraz córkę Stefanię, żonę Jerzego Skarbka. Dziadek Krystyny Skarbek.

Jest pochowany na cmentarzu żydowskim przy ulicy Okopowej w Warszawie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 8 lutego 2024 11:21
8 lutego 2024 11:26

Wygrał na loterii, dobre...trzeba sprawdzić czy się ten bank nie zajmowal kredytowaniem dostaw broni dla partii powstrańczych w 1863

zaloguj się by móc komentować


BeaM @zkr 8 lutego 2024 01:16
8 lutego 2024 12:13

Ciężko się licytować, kto był ważniejszy, ale gdyby nie wynaleziona metoda Czochralskiego, nie byłoby CAŁEJ elektroniki;.

W 1916 roku Czochralski dokonał odkrycia, które po latach okazało się jego największym osiągnięciem: opracował metodę pomiaru szybkości krystalizacji metali. Według anegdoty, przez roztargnienie zamiast w kałamarzu zanurzył stalówkę pióra w tyglu z roztopioną cyną – i wyciągając pióro, uzyskał pręcik metalu.

Metoda wytwarzania monokryształów poprzez wyciąganie, początkowo interesująca wyłącznie metaloznawców, obecnie jest powszechnie stosowana w produkcji kryształów, zwłaszcza półprzewodnikowych, które służą do budowy tranzystorów używanych w elektronice. Opracowaną przez Czochralskiego metodą produkowane są dziś monokryształy, w oparciu o które działają telefony komórkowe, tablety, cyfrowe aparaty fotograficzne, odtwarzacze mp3, przenośnie konsole do gier i inne urządzenia elektroniczne.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MarekBielany 8 lutego 2024 01:41
8 lutego 2024 12:17

Tak, jego dawny dom i miejsce salonowych spotkań. A teraz ambasador Słowacji sobie w nim rezyduje :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @jestnadzieja 8 lutego 2024 09:37
8 lutego 2024 12:24

Nikt z tak zwanych naszych nie przebije się z informacją do BBC, bo tylko wiadoma opcja jest na przyczółku, który dostarcza im newsów z kraju  i w określony sposób formułuje informacje.  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @atelin 8 lutego 2024 08:23
8 lutego 2024 12:29

Może to być zajawką nowego trendu - marketing będzie robiła sztuczna inteligencja, która tworzy całą strategię marketingową. I wobec tego wykreowanie przez nią zdjęcia jakiejś fikcyjnej osoby, która będzie to firmować, to tylko ukłon w stronę starych pryków jak my, czyli ludzi szukających w działaniach elementu ludzkiego. 

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 8 lutego 2024 11:26
8 lutego 2024 12:50

Też mnie to uderzyło od razu po oczach.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM
8 lutego 2024 13:54

Podobno mamy jakąś fundacje  - Reduta Dobrego Imienia czy coś takiego i ma środki finansowe… No chyba, że istnieje tylko do przepalania budżetu i lansu na rynku krajowym....

Krystyna Skarbek jak i Teresa Łubieńska musiały wiedzieć coś co dobrze nie rokowało. Pracujący dla Brytyjczyków jakoś źle kończą albo jak mają szczęście to pracują fizycznie np jako robotnik magazynowy ( gen Sosabowski ). Albion nie okazuje wdzięczności czyli nie warto było umierać za Londyn.  To co robią ze Skarbek to twórcze wykorzystanie postmodernizmu albo destrukcja narracji polskiej w sprawie holocaust industry. Mamy Lasy i Orlen jako zadośćuczynienie a może to nie wystarczy bo może jakieś reparacje dla potomków diaspory. Zlanie w jedno pojęcie nazistów i Polaków nie będzie trudne wszak naziści nie mają narodowości i dokładnie nie wiadomo kim byli... Czysty postmodernizm w biznesie narracyjnym czyli "płynna względność i społeczny konstrukcjonizm" wszelkich tematów na których można zarobić tgłównie dzięki naszemu "rodakowi" prof Baumanowi. Mówiąc prosto można zarobić na łgarstwach. Można przyjąc, że najlepiej zadziałała by tu działalność gaśnicza Brauna - ostatnio jest sprzedaż małych gaśnic w formie broszki ...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 8 lutego 2024 13:54
8 lutego 2024 14:24

I pewnie obrotem tą biżuterią zarządzają mistrzowie handlu :)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM 8 lutego 2024 14:24
8 lutego 2024 14:45

No rzeczywiście  - potem mały diamencik wpasowany gustownie w gaśnice....

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @peter15k 8 lutego 2024 14:45
8 lutego 2024 15:25

Wedle kształtu, to jeszcze szminki w formie gaśnicy można by, że tak nieśmiało podsunę.. :)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BeaM 8 lutego 2024 15:25
8 lutego 2024 15:41

Ciekawe czy ktoś zastrzegł prawa autorskie "czynu sejmowego" ... zapalniczka może być ...od każdej sprzedanej sztuki prowizja

Po pewnym czasie nie wiadomo o co chodziło z tym Chabadem....

zaloguj się by móc komentować

Rys @BeaM
8 lutego 2024 15:49

A propos Skarbek - oczywiście, że powinno się podawać informacje o jej polsko - żydowskim pochodzeniu. W mojej ocenie - choć to jednak fałszowanie faktów - ukrywanie "polskości" Skarbek to żadna strata. Cwana babka, ale przecież faktycznie wyparła się Polski, podejmując słuzbę w obcym (brytyjskim) wywiadzie. I proszę mi nie wmawiać, że był to wywiad "zaprzyjaźniony". Owszem wykorzystywali Polaków jak tylko mogli, ale nie było w tym nic z "przyjaźni" - był to ten rodzaj "sympatii" jaki łączy kolonizatora z tubylcami... :(

Wracając do Skarbek i jej poczynań w SOE - kilkakrotnie działała ewidentnie przeciwko Polsce, m.in. usiłując  zbudować struktury brytyjskiego wywiadu z pomoca hochsztaplera i mordercy, szefa "Muszkieterów". Siatka nie rozwinęła się, bo AK sprzątnęło "brytyjskiego rezydenta" - szefa "Mu", zdążył chyba tylko raz skasować Angoli na jakąś poważną kwotę... 

Przywłaszczanie sobie przez Brytyjczyków rozmaitych zdarzeń czy postaci historycznych to żadna nowość, wystarczy przypomnieć "Enigmę". W historii Cichociemnych, którą dość dokładnie penetruję od kilku lat, jest wiele przykładów takiej "kradzieży" (musze o tym napisać jakiś tekst). Reasumując - jednak nie będę płakał po Skarbek  ;P

zaloguj się by móc komentować

Rys @ewa-rembikowska 8 lutego 2024 11:21
8 lutego 2024 15:53

Sorki, ale mam prośbę o wskazanie pisanego źródła, potwierdzającego pokrewieństwo Skarbek z p. Goldfederem lub ogólnie pochodzenie żydowskie. Chciałbym dodać to do jej biogramu w wikipedii :)

zaloguj się by móc komentować

Rys @Rys 8 lutego 2024 15:53
8 lutego 2024 15:55

Sorki, już mam :)

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Rys 8 lutego 2024 15:49
8 lutego 2024 15:55

Na etapie zaciągania się do tego wywiadu jeszcze nie wiedziała, jak bardzo niezaprzyjaźniony był to wywiad. Jednak formalnie byli to sojusznicy, nie waliłabym w nią kamieniami. Po szkodzie to wszyscy są mądrzy zazwyczaj. 

zaloguj się by móc komentować


BeaM @peter15k 8 lutego 2024 15:41
8 lutego 2024 16:14

Gaśnica, która zapala, żywy oksymoron, no ludzie to mają pomysły... Jak się na to wszystko patrzy, to trudno uwierzyć, że to nie było zaplanowane pod kątem zarobkowania :)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 7 lutego 2024 22:50
8 lutego 2024 16:45

"Być może naszym wystarczy poklepanie po plecach, że Krystyna Skarbek była ulubioną agentką Churchilla. Bo nie posądzam ich o to, że wyciągnęli jakieś wnioski z losów powojennych super agentki."

Klepanie po plecach całkowicie zadowala tych którzy odwiecznie doszukują się "polskich akcentów".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BeaM
8 lutego 2024 17:12

"Właścicielem marki jest Grupa Unimot, gigant paliwowo-energetyczny, zaś za marketing zegarków marki Christine Granville i sieć stacji paliw Avia odpowiada ta oto pani (ufam, że zdjęcia nie stworzyła AI):

https://rocketspace.pl/kulisy-pracy-marketera-32/"

Jakoś dziwnie mi ta pani kojarzy się ze znaną influenserką i jutuberką Jolą Rutowicz.

Może faktycznie AI popracowała nad tym zdjęciem.

W każdym bądż razie pani jest z gatunku aspirujących.

Bo co to za marka Skarbek?

A Granville to już wielki świat, ociera się o Tissota, Rolexa, Omegę.

A stąd już niedaleko do Bonda.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 8 lutego 2024 15:25
8 lutego 2024 18:07

...  perfumy  !!!

Kapitalny  wpis  skreslilas,...  +  rewelacyjne  komentarze,...  calosc  PRZECIEKAWA  !!!

zaloguj się by móc komentować

atelin @BeaM 8 lutego 2024 12:29
8 lutego 2024 18:12

"Fakt" co drugi artykuł kończy uwagą, że przy jego pisaniu wykorzystano AI.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 8 lutego 2024 17:12
8 lutego 2024 18:42

Oui,  Granville...

...  to  przepiekne  miasto  w  dolnej  Normandii,  cudownie  polozone  nad  samym  kanalem  La  Manche...  z  jeszcze  cudowniej  usytuowanym  muzeum  Christiana  Dior,  ze  wspanialym,  pachnacym  ogrodem  rozanym  i  zapierajacym  dech  w  piersiach  widokiem  na  ,,Wielka  Wode,,....

...  i  to  wszystko  ociera  sie  juz  o  ,,wielki  swiat,,...  dlatego  moze  stad  ta  ,,Christine  Granville,,.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @atelin 8 lutego 2024 18:12
8 lutego 2024 18:46

Może tak chronią się przed pozwami :)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 8 lutego 2024 18:42
8 lutego 2024 19:10

W Wiki piszą, że miała w Anglii jakąś rodzinę Granvillów. A ta możliwe że z Francji pochodziła. Skarbek zaś była herbu Awdaniec (Abdank). Stary rycerski ród, począwszy od Skarbka z Gór, miał malowniczych i hardych przedstawicieli. ADHD i ryzyko wpisane w geny :)

zaloguj się by móc komentować


BeaM @Szczodrocha33 8 lutego 2024 17:12
8 lutego 2024 19:40

Niedaleko, zesztą tytuł książki Mulley to nawiązanie do bondowskiego filmu „The Spy Who Loved Me". Nota bene w tym roku wchodzi film o Skarbek, ale już pod innym tytułem „The Partisan”. Głowną rolę gra córka Polańskiego. Dopłacali do niego Polski Instytut Sztuki Filmowej, MKiDN i Polska Fundacja Narodowa. Reżyserem Francuz, ciekawe czy będzie dobry, a jak będzie, to czy pozwolą go nagrodzić :))

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 8 lutego 2024 18:42
8 lutego 2024 19:45

Krewnymi Krystyny była rodzina Granville i od nich wzięła pseudonim operacyjny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 8 lutego 2024 19:40
8 lutego 2024 21:15

Krecili  ten  film...

...  gdzies  na  Slasku,  w  zeszlym  roku...  i  podobno  przez  2  dni  !!!

Film  ma  byc  produkcji  polsko-brytyjskiej  i  ponoc  to  ma  byc  miedzynarodowy  debiut  mlodej  Morgane.

 

Jak  uda  Ci  sie  obejrzec  ten  film,  to  napisz  recenzje  na  SN,  stp,

zaloguj się by móc komentować



zaloguj się by móc komentować